Het is momenteel 09 Sep 2010, 12:20 Uitgebreid zoeken

Champions League 2009/2010

Van de Schotse Premier League tot de Primera División; hier kun je jouw mening kwijt over het internationale clubvoetbal. Tevens komen Europese competities hier aan het woord!

Re: Champions League 2009/2010

Berichtdoor Maverick » 18 Mrt 2010, 13:03

Aha, dus van de 16 wedstrijden die er zijn in de tweede ronde, vallen er acht af omdat de wedstrijden tegelijkertijd uitgezonden worden.

Van de overige 8 vallen er 4 af omdat er niet voor betaald is. Correct?

En: hoe zit het dan met de kwartfinale?
Gebruikers-avatar
Maverick
Basisspeler

Berichtdoor ricardo » 18 Mrt 2010, 14:41

Nee, je had bijvoorbeeld deze week 4 wedstrijden en vorige week 4, zo ook in de heen ronde. Wanneer alle 16 de wedstrijden over 2x2 dagen waren gespeeld had de NOS wel dinsdag en woensdag een wedstrijd kunnen uitzenden. Nu was het 2x4 speldagen...
Gebruikers-avatar
ricardo
Moderator

Berichtdoor NinjaKai » 18 Mrt 2010, 15:48

(...)

Extra informatie over de uitzendingen
De UEFA heeft vanaf dit seizoen de opzet van de CL-competitie veranderd. De KO-ronde wordt nu verdeeld over 2 x 4 speeldata (dit waren voorheen 2 x 2 data). De NOS heeft echter net als voorgaande jaren maar de rechten van 4 live wedstrijden. Doordat de wedstrijden in de nieuwe competitie-opzet over meer dagen verspreid worden, lijkt het nu alsof er minder wedstrijden live uitgezonden worden. Dit is echter niet het geval.

omroep.nl

(...)
"Het is altijd een misverstand dat je alleen moet knokken als er concurrenten zijn. Dit zijn de moeilijkste onderhandelingen ooit geweest. Dat heeft te maken met de zeer geringe financiële ruimte die we zelf hadden, en de bedragen en concurrentie uit het verleden."

"Er is wel teleurstelling bij de verkoper dat het bedrag toch wel een andere is dan de vorige keer."

Europa League
De rechten liggen voor drie jaar vast. Nieuw is dat er op dinsdagavond meteen al een samenvatting gegeven mag worden. Omdat de rechten daarvan tot nu toe bij betaalzenders lagen, moest de NOS daar eerst mee wachten tot woensdagavond.

Ook zal er meer voetbal te zien zijn, omdat de Champions League is uitgebreid.

De NOS gaat de European League, de opvolger van de UEFA Cup, niet uitzenden. Er was niet genoeg geld om ook van die competitie de uitzendrechten binnen te halen. Wel gaat de Supercup, de wedstrijd tussen de winnaar van de CL en de EL, door de NOS worden uitgezonden.

nos.nl

Kleine combinatie van beide, zowel geld als andere opzet cl,

Kon niet zo snel een goed artikel vinden waarin de keuze per ronde werd weergegeven, maar ik weet bijna zeker dat de nos, per ronde kijkt welke wedstrijden zij het aantrekkelijkste vinden.
Gebruikers-avatar
NinjaKai
Sterspeler

Berichtdoor ricardo » 18 Mrt 2010, 16:06

NinjaKai schreef:Kon niet zo snel een goed artikel vinden waarin de keuze per ronde werd weergegeven, maar ik weet bijna zeker dat de nos, per ronde kijkt welke wedstrijden zij het aantrekkelijkste vinden.

Dat doen ze ook.
Gebruikers-avatar
ricardo
Moderator

Berichtdoor Maverick » 19 Mrt 2010, 12:31

Er word sterk gekeken naar het aantal Nederlandse spelers. Deze week werd Chelsea - Inter gekozen IPV Barca - VFBS. De uitgangspositie was bijna gelijk, het scheelde maar één goal. Als de betere club voor staat scheelt dat wel natuurlijk.

Ik vond uiteindelijk Barca- VFBS een veel betere wedstrijd, wat ook met het kwaliteistverschil te maken heeft. Dan lijkt het alsof Barca enorm goed is, maar dat is natuurlijk relatief, bij VFBS miste men het vermogen de linies gesloten te houden en ver van het doel te spelen tegelijkertijd.

Chelsea IPV Barca was te verdedigen, maar in het verleden vroeg ik me wel eens af waarom er zo vaak voor United gekozen werd.
Gebruikers-avatar
Maverick
Basisspeler

Berichtdoor XJanX » 19 Mrt 2010, 13:21

Loting voor de kwartfinale:

Olympique Lyon - Girodins Bordeaux
Bayern München - Manchester United

Arsenal - Barcelona
Internazionale - CSKA Moskou
Gebruikers-avatar
XJanX
Moderator

Berichtdoor NinjaKai » 19 Mrt 2010, 15:30

XJanX schreef:
Loting voor de kwartfinale:

Olympique Lyon - Girodins Bordeaux
Bayern München - Manchester United

Arsenal - Barcelona
Internazionale - CSKA Moskou

Zowiezo een franse ploeg door naar de volgende ronde. Die competitie is toch echt veel sterker geworden, het is niet langer alleen lyon dat de klok slaat zowel nationaal als internationaal.

Het begint in iedergeval iets meer op een cl te lijken, en niet langer de pl vs barca.
Gebruikers-avatar
NinjaKai
Sterspeler

Berichtdoor vdVaart » 20 Mrt 2010, 06:57

Wel mooi, vier clubs uit verschillende landen in de halve finale CL. Ik gok op Lyon, Manchester, Barcelona en Inter. Maar mocht ik totaal verkeerd gokken dan is het Bordeaux, Bayern, Arsenal en CSKA :mrgreen:

Als maar niet én Manchester én Arsenal winnen.
vdVaart
Moderator

Berichtdoor Maverick » 31 Mrt 2010, 11:25

Heb gisteren Bayern - United gezien. Leuk om te zien hoor, maar mooi is het niet. Het leek wel een rugby variant binnen het voetbal. Veel stevige spelers, traag voetbal ( vooral Bayern ) en wachten op de momenten dat de bal goed valt of dat een aanvaller een goed moment heeft.

De 1-1 was een kwestie van vooral veel voorin zijn, de 2-1 was een combinatie van die ene fout die hoe dan ook komt en goed gebruik maken van de gelegenheid.

Hoe vaak een club als Bayern ook de CL wint, ze zullen altijd jaloers zijn op de lof voor het veel mooiere voetbal van Ajax, Barcelona en Arsenal.

Maar gisteren zagen we twee teams aan het werk die voetbal niet als een spel beleven, maar als een gevecht wat je moet winnen. Aangezien het een spel is, lijkt spelvreugde mij een onmisbaar onderdeel om de beste te zijn.

Teams met spelvreugde zullen altijd de beste zijn.
Gebruikers-avatar
Maverick
Basisspeler

Berichtdoor NinjaKai » 31 Mrt 2010, 13:20

Maverick schreef:Heb gisteren Bayern - United gezien. Leuk om te zien hoor, maar mooi is het niet. Het leek wel een rugby variant binnen het voetbal. Veel stevige spelers, traag voetbal ( vooral Bayern ) en wachten op de momenten dat de bal goed valt of dat een aanvaller een goed moment heeft.

De 1-1 was een kwestie van vooral veel voorin zijn, de 2-1 was een combinatie van die ene fout die hoe dan ook komt en goed gebruik maken van de gelegenheid.

Hoe vaak een club als Bayern ook de CL wint, ze zullen altijd jaloers zijn op de lof voor het veel mooiere voetbal van Ajax, Barcelona en Arsenal.

Maar gisteren zagen we twee teams aan het werk die voetbal niet als een spel beleven, maar als een gevecht wat je moet winnen. Aangezien het een spel is, lijkt spelvreugde mij een onmisbaar onderdeel om de beste te zijn.

Teams met spelvreugde zullen altijd de beste zijn.

Gisteren zag je twee elftallen tegen elkaar beuken en dat was een hoogst misleidende vertoning. Op het eerste gezicht zou je zeggen boh op dit niveau kan Ajax ook wel mee. Niets is minderwaar we zouden helemaal scheel getikt worden. Zo groot is het verschil tussen de teams van gisteren en Ajax.

Ik werd ook erg bang want het zou me niets verbazen als louis in de zomer bij ons op de deur klopt voor alderweireld. Jonge verdediger die wel kan opbouwen en verdedigend niet veel slechter is als een demichelis (die echt de hele tijd verkeerd stond te dekken en echt in elke schijnbeweging van rooney trapte). Het type waar louie erg van houdt. En bij Ajax is de situatie nou ook weer niet zou denderd dat ze nee zeggen tegen 10 miljoen voor alderweireld, terwijl dat nou net de verdediger is die we niet kunnen vervangen. Vertonghen kunnen we opvangen met blind zonder dat we meteen drastisch qua niveau zakken, alderweireld kunnen we opvangen met echt helemaal niemand en dat wordt dus weer kopen en gokken (al dan niet een grote gok).

Wat me wel opviel is dat luis bij beide teams niet zou mistaan. Een luis in plaats van een berbatov zou united niet slecht uitkomen (alhoewel de techniek van berbatov echt tien keer beter is, maar jongens wat is dat een luie voetballer, voegde echt helemaal niks toe). En bij bayern een luis op rechts, zodat ze niet volledig afhankelijk waren van alleen ribery voor wat creativiteit. Hij zou in beide teams naar alle waarschijnlijkheid geen basisplaats veroveren, maar hij zou wel de nodige minuten maken. Ook daar kan Ajax geen nee zeggen tegen een bod van 20 a 25 miljoen
Gebruikers-avatar
NinjaKai
Sterspeler

VorigeVolgende

Terug naar Internationaal clubvoetbal