Vandaag nog een saaie etappe verwacht ik. Zal waarschijnlijk een massasprint worden. Morgen een paar kleine hobbels goed voor een ontsnapping. Zaterdag een makkelijke rit. Mogelijk voor sprinters. Slecht 3e en 4e cat. "heuveltjes"
Vanaf zondag wordt het leuker. Zondag de Port de Pailhéres, eentje van de buitencategorie. Maandag de Port de Balés ook buitencategorie. Dinsdag de Tour Malet en D'Aubisque, alleen jammer dat het dan nog een redelijk eind naar de finish is. Woensdag twee pittige klimmetjes en finish op de Tour Malet (idd nog een keer). Hier kan nog wat verschil gemaakt worden.
IDD twee keer Tour Malet, dat dacht ik ook al even toen het na zat te kijken. Volgens mij wel twee verschillende passen op de Tour Mallet, maar weet ik niet zeker.
Wat een idioot van een Renshaw trouwens gisteren in de sprint. Lijkt me volkomen terecht dat hij uit de Tour geknikkerd is. Eerst drie keer een "kopstoot" (kopduw als je het mij vraagt) uitdelen. Daarna zie je hem omkijken en Farrar bijna in de hekken rijden.
Kijk zelf maar:
Tourpool gaat trouwens vrij goed als ik zo vrij mag zijn dit te zeggen
Ik kijk uit naar de etappe van vandaag. Voor mij is dit de koninginnerit. Paar pittige bergjes met als hoog(s)tepunt de finish op de tour malet. En het is klote weer daar dus kan wel eens erg leuk worden. Hoo op een paar verrassingen.
Wat stond dat publiek er vanmiddag achterlijk dicht op zeg. Hoe moet je op zo'n klein stukje weg ooit demarreren? Idioten!
Hopelijk kan Gesink de 6e plaats vasthouden in de tijdrit van zaterdag. Ik ben heel erg benieuwd waar het plafond van Gesink ligt in de toekomst. Zijn eerste tour die hij uit rijd, en gelijk in de top 10 eindigen... Hij moet zijn tijdrit flink verbeteren om ooit echt kans te maken, maar hij kan iig bergop met de besten mee, en aangezien hij pas 24 is kan hij daarin ook nog beter worden.
Beetje anti climax gisteren idd. Geesink heeft weer wat extra tijd op zijn naaste belager Leipheimer opgebouwd. Zonder ongelukken e.d. moet 6e plaats realistisch haalbaar zijn. Das niet slecht voor de eerste kleer uitrijden. Hij zal inderdaad wel moeten verbeteren in de tijdrit.