Het is momenteel 04 Sep 2010, 23:06 Uitgebreid zoeken

Energieverbruikers

Voor al de serieuzere onderwerpen die niets met voetbal te maken hebben.

Wat vind je van deze site?

Prachtig, ik kom hier vaak terug
2
100%
Leuk voor af en toe
0
Geen stemmen
Teleurstellend
0
Geen stemmen
Waardeloos
0
Geen stemmen

Aantal stemmen : 2

Energieverbruikers

Berichtdoor Sirik » 30 Dec 2009, 08:16

Er is een nieuwe website energieverbruikers.nl. Het is een website voor iedereen die geïnteresseerd is in het eigen energieverbruik en dan met name om dat verbruik te beperken. Weet u bijvoorbeeld hoeveel een plasma televisie per jaar aan stroom verbruikt en hoeveel dat dan kost? Verbruikt een lcd-televisie meer of minder energie dan een plasma-televisie? Wat is de zuinigste vaatwasser die momenteel te koop is? Allemaal vragen waar u op energieverbruikers.nl waarschijnlijk het antwoord vindt.

Hoe werkt het? Heel eenvoudig. Energieverbruikers.nl beschikt over een uitgebreide product-database. Uw vaatwasser, televisie, wasmachine, etc is waarschijnlijk ook te vinden.

Op mijn energieverbruikers heeft u al uw energieverbruikers overzichtelijk op een rij. Tevens kunt u zien hoeveel alle energieverbruikers samen kosten en hoeveel de CO2-uitstoot bedraagt. Om gebruik te kunnen maken van deze service dient u zich wel eerst te registeren. Registeren is GRATIS en zonder enige verplichting!

Website: www.energieverbruikers.nl
Gebruikers-avatar
Sirik
Directeur

Re: Energieverbruikers

Berichtdoor joodkevin » 30 Dec 2009, 12:08

Links alleen voor vaste posters was toch de regel? :lol:

Het lijkt mij zeker een handige site!
Gebruikers-avatar
joodkevin
Sterspeler

Berichtdoor Sirik » 30 Dec 2009, 18:27

Ik heb deze site gemaakt ;) En vind hem zelf handig ;) dus ik dacht waarom die kennis niet delen
Gebruikers-avatar
Sirik
Directeur

Berichtdoor lelystad » 31 Dec 2009, 14:30

Hallo Sirik,

Net even op je nieuwe site geweest.

Om niet gelijk die site met kritiek te belasten, maar even hier een reactie in een wat meer vertrouwde omgeving. Als 'vrienden' onder elkaar. Hoewel het allemaal nog aan het begin staat herken ik wel een aantal vertrouwde dingen. Zoals de aanpak van topics die ik hier superieur vind aan alle andere voetbalsites. Dat moet dus goed komen. Tot zover de complimenten.

Wat ik lastig vind;
- de indruk wordt gegeven dat talloze apparaten in de lijst staan. Misschien koos ik vaak de verkeerde maar van teveel producten ontbreken de gegevens. Ik begrijp dat je de hulp van de gebruikers wilt gebruiken, maar wees daar dan opener over. Zoals het nu gaat zal menigeen teleurgesteld afhaken. Terwijl met het stimuleren van wat meer onderlinge betrokkenheid wel het gewenste resultaat wordt bereikt.

- de selectie van producten kostte mij de nodige moeite. Om elk apparaat toe tevoegen ben ik te lang bezig. Misschien zag ik het niet gelijk maar op basis van type apparaat en merk moest ik nog vele pagina's doorspitten op zoek naar een bepaald exemplaar. Hier zou verdere specificering (met als gevolg meer selectiekeuzes) enorm helpen.

- de registratie van producten schrikt af. Ik ken je dan nog als degene die dit forum is gestart en zelfs dat is dus zeer beperkt 'kennen'. Voor de grote massa is deze startende site helemaal een grote onbekende. Om dan daar de hele collectie aan energie verbruikende 'kostbaarheden' te vermelden is best een drempel. Zeker bij de langer geregistreerde is goed te zien als een sprankel nieuw apparaat opgenomen wordt in de aanwezige collectie. Nu lijkt het me onwaarschijnlijk dat jij je met zulk misbruik van gegevens bezig houd. Maar vanuit de gebruiker dan wel consumentenorganisaties kan je daar vragen over verwachten. Al was het maar vanuit het gevaar dan ongewenst internetbezoek toegang tot de database zou kunnen krijgen. Wees daar dan op voorbereid, al was het alleen maar om verkeerde publiciteit voor te zijn.

Tot zover een eerste indruk.

Het zou mooi zijn als zo'n site op een gegeven moment het niveau van een wikipedia bereikt. Veel actieve gebruikers, betrouwbare informatie en nog veel meer passieve gebruikers. Dat niveau had wikipedia ook niet gelijk. Maar juist door gelijk goed in te spelen op betrokkenheid en een zeer actief beleid op betrouwbare informatie lukte het Wikipedia om het huidige niveau te bereiken. Ik wens je veel succes en wijsheid om de site tot een succes te maken.
lelystad
Vedette

Berichtdoor Sirik » 01 Jan 2010, 01:32

Bedankt voor je kritiek maar ik heb de site gemaakt maar de site is niet van mij :)
Gebruikers-avatar
Sirik
Directeur

Berichtdoor joodkevin » 01 Jan 2010, 23:21

Sirik even een offtopic vraag,
kan jij toevallig wat doen aan dat links in een ander tabbladen moeten openen als we erop klikken.
Gebruikers-avatar
joodkevin
Sterspeler

Berichtdoor ricardo » 02 Jan 2010, 15:50

joodkevin schreef:Sirik even een offtopic vraag,
kan jij toevallig wat doen aan dat links in een ander tabbladen moeten openen als we erop klikken.

Dat is wel heel erg offtopic. Echter is er allang een antwoord op deze vraag gegeven door vdvaart, zie:

viewtopic.php?f=13&t=3333&start=260
Gebruikers-avatar
ricardo
Moderator

Terug naar De bestuurskamer