Het is momenteel 04 Sep 2010, 23:07 Uitgebreid zoeken

Osama Hawsawi

Plaats hier de geruchten over de mogelijk nieuwe verdedigers van Ajax

Osama Hawsawi

Berichtdoor flyingstevie » 08 Feb 2010, 15:59

'Ajax en Anderlecht strijden om handtekening Hawsawi'

08/02/2010 08:18

Osama Hawsawi staat in de belangstelling van Ajax en Anderlecht. De 25-jarige verdediger staat onder contract bij Al-Hilal uit Saoedi-Arabië, waar trainer Eric Gerets hem liever niet ziet vertrekken.

'Hawsawi is de enige die een transfer naar Europa zou verdienen', aldus Gerets in De Telegraaf. 'Maar dat zou mijn ploeg dusdanig verzwakken, dat ik er zelf aan zou denken om op te stappen.'

Hawsawi is bezig aan zijn tweede seizoen bij Al-Hilal. Eerder stond hij onder contract bij Al-Wahda. De verdediger speelde tot dusver 24 interlands voor Saoedi-Arabië, waarin hij één keer scoorde.

Aldus VI. Van mij mag die alleen al komen om die Gerets te pesten.
Gebruikers-avatar
flyingstevie
Jeugdspeler

Re: Osama Hawsawi

Berichtdoor ajaxrotterdam » 08 Feb 2010, 17:54

Afbeelding

Van zn wiki:
Osama Hawsawi (Arabic: أسامه هوساوي‎) (born 31 March 1984) is a Saudi Arabian football (soccer) player who currently plays as a defender for Al-Hilal.

He is a member of the Saudi Arabian national team. He appeared for his country in the 2007 Gulf Cup and was a member of the Saudi team at the FIFA World Youth Championship. He was recently called up to the squad to participate in the AFC Asian Cup.

Personal information
Full name Osama Hawsawi
Date of birth 31 March 1984 (1984-03-31) (age 25)
Place of birth Ras al-Khaimah, United Arab Emirates
Height 1.85 m (6 ft 1 in)
Playing position Defender
ajaxrotterdam
Rotatiespeler

Berichtdoor muldertje » 08 Feb 2010, 18:59

Die zal wel weer wat kosten. Alleen als het een echte linksback is, mag hij komen. Anders niet. Ik heb een beetje genoeg van dat kopen. Teveel miskopen de laatste tijd, dus heb niet zoveel vertrouwen in die aankopen. Er is geen geld meer, dus lekker met jongens uit de eigen opleiding gaan werken.
Gebruikers-avatar
muldertje
Sterspeler

Berichtdoor lelystad » 08 Feb 2010, 19:06

Beginnen nu al de geruchten voor de transferperiode van komende zomer?
lelystad
Vedette

Berichtdoor m » 08 Feb 2010, 19:08

Tja.. er hebben een paar scouts op de tribune gezeten en de speler is al een topic waar.

Newsflash: het geld is op!
Gebruikers-avatar
m
Sterspeler

Berichtdoor NinjaKai » 08 Feb 2010, 20:26

muldertje schreef:Die zal wel weer wat kosten. Alleen als het een echte linksback is, mag hij komen. Anders niet. Ik heb een beetje genoeg van dat kopen. Teveel miskopen de laatste tijd, dus heb niet zoveel vertrouwen in die aankopen. Er is geen geld meer, dus lekker met jongens uit de eigen opleiding gaan werken.

Dan in mijn ogen geen eens. Kijken hoe blind zich ontwikkeld op die positie bij groningen, maar wat hij tot nu toe liet zien was alles behalve verkeerd. Het is dan wel weer een semi omgeturnde back, maar zover ik weet speelde hij de meeste wedstrijdjes bij jong Ajax zowiezo al in de verdediging.

In mijn ogen hoeft Ajax helemaal niks meer te kopen de komende tijd, eerst spelers vertrekken die onnodig zijn, die plekken opvullen met eigen jeugd. En als er basisspelers vertrekken eerst kijken in eigen jeugd en als er echt niks te vinden is dan pas denken aan kopen. En voor boor bepaalde posities hoef ik de eerste paar jaar geen enkele aankoop meer te zien (denk aan bv aanvallende middenvelder).
Gebruikers-avatar
NinjaKai
Sterspeler

Berichtdoor salud » 09 Feb 2010, 11:25

NinjaKai schreef:Dan in mijn ogen geen eens. Kijken hoe blind zich ontwikkeld op die positie bij groningen, maar wat hij tot nu toe liet zien was alles behalve verkeerd. Het is dan wel weer een semi omgeturnde back, maar zover ik weet speelde hij de meeste wedstrijdjes bij jong Ajax zowiezo al in de verdediging.

Vader Blind speelde ook geruime tijd rechtsback voordat ie laatste man werd. In NL elftal ook regelmatig stand-in rechtsback.
Maar zoon Blind is geen backup voor CV of LB. Wel voor Van der Wiel mocht die na het WK graag naar City vertrekken. (Mogen spelers van City wel twitteren??)

Maar on topic: een CV hebben we alleen nodig mocht Oleguer vertrekken of Wielaert.
Geld uitgeven aan nieuwe spelers mag in mijn ogen alleen gebeuren voor een LB. We hebben zoveel punten verloren door pseudo-backs (Urby en Anita). Of je haalt een hele goede CV en verhuisd Vertonghen naar LB, maar die discussie hebben we al gehad op Boulah-topic.
Ik zeg, alleen een LB is welkom.
salud
Toeschouwer

Berichtdoor Jodenzoon » 09 Feb 2010, 12:32

Die kost dus minimaal 500.000 euro aan salaris.... En dat speelt pas zodra er wat spelers definitief zijn vertrokken. Met Luque verdwijnt er iig 2 miljoen van de salarispost, maar er moeten volgens een recent artikel in de VI minimaal 2 spelers vertrekken om überhaupt iemand te kunnen aantrekken.

Zet deze dus lekker in de koelkast. Of we zien in de tussentijd dat Anderlecht toeslaat. So be it.
Gebruikers-avatar
Jodenzoon
Bankzitter

Berichtdoor DannyIsDeMan » 09 Feb 2010, 13:03

osama...... :shock:
DannyIsDeMan
Basisspeler

Berichtdoor ajaxrotterdam » 09 Feb 2010, 13:12

Gaat leuk worden, een Arabier die allemaal Israelische vlaggen ziet....
Dat wordt Anderlecht dus.. :lol:
ajaxrotterdam
Rotatiespeler

Volgende

Terug naar Geruchten verdedigers