Het is momenteel 09 Sep 2010, 12:07 Uitgebreid zoeken

Andy van der Meyde

Nieuws omtrent ex-Acieden? Bespreek het hier

Re: Andy van der Meyde

Berichtdoor Martijn_Cruijff » 05 Mrt 2010, 08:48

Nu.nl:

Tattoo Andy
Uitgegeven: 5 maart 2010 06:12
Laatst gewijzigd: 5 maart 2010 06:12

Ik moest een paar keer kijken. Verdomd, het was ‘m echt. Andy van der Meyde leeft nog. Hij is de nieuwe kooivechter van PSV. Door Thijs Zonneveld
De coach van de Brabantse koploper van de eredivisie heet Fred. Fred praat zoals een coach hoort te praten: in jargon. Hij heeft het over ‘in de zone spelen’, ‘in de organisatie lopen’ en ‘wedstrijden doodmaken’.

En na iedere winstpartij zegt hij apetrots dat ‘de kleedkamer zo sterk is’. Voor de duidelijkheid: De Kleedkamer is niet de bijnaam van de Mexicaanse voorstopper Maza.

Het is Freds manier om te zeggen dat PSV kampioen wordt omdat er echte mannen in de kleedkamer zitten en geen bange jongetjes. Ze zeggen alles tegen elkaar, ze accepteren alles van elkaar en daarna vreten ze de tegenstander op.

Voetbalplaatje

Fred was afgelopen week boos. Hij raakte zijn rechtsbuiten Danko Lazovic kwijt omdat er een Russische clubvoorzitter met een paar koffers vol olieroebels langskwam in Eindhoven. Arme Fred. Hij heeft een sloot tijd en energie in Lazovic geïnvesteerd.

Hij veranderde Lazovic van moederneukende egoïst in een welbespraakte teamspeler. Die lieve Danko kreeg zelfs alsnog een eigen voetbalplaatje van meneer Heijn. De supermarkt kan het plaatje meteen weer uit de handel nemen: er moet een nieuwe Danko op de ruilmarkt worden gebracht.

Banaanvoorzet

De nieuwe Danko heet Andy. Andy is kaal, heeft een oorbel en is een kilo of vijftien te zwaar. Hij is oer-ajacied, komt regelmatig over de vloer bij Tattoo Bob en is in zijn vrije tijd kooivechter.

Ooit was Andy een frêle rechtsbuiten met een banaanvoorzet; tegenwoordig lijkt hij meer op Bokito. Andy heeft de afgelopen drie seizoenen precies twee wedstrijden gevoetbald.

Designbank

Ik dacht dat Andy allang gestopt was. En volgens mij dacht hij dat zelf ook. Ik zie hem voor me, zittend op de designbank van zijn veel te grote villa.

Joggingbroek van Dolce & Gabbana om zijn uitdijende buik, biertje in de hand (de één ontbijt met een boterham met kaas, de ander met een boterham met kaas uit een flesje) en de herhaling van Wigan Athletic – Stoke City op tv.

In de tuin vreten Andy’s zebra’s en de kameel van de coniferen, in de gang kwijlt hond Mac in de pantoffels van Andy’s vriendin. Andy boert, zapt een rondje en krabt aan zijn kuit waarop vier letters staan getatoeëerd: A – J – A – X. De telefoon gaat. Ene Fred van PSV.

Bokito Andy

Wat Fred ook zegt over zijn kleedkamer: wedden dat Ibrahim Afellay of Timmy Simons niks tegen die dikke kooivechter durft te zeggen als hij met zijn Ajax-tattoo de douche binnenwandelt en in het dichtstbijzijnde putje pist?

Ze staren naar hun slippers en hopen dat hij niet weer Ajax-liedjes begint te zingen. Ze durven hem niet eens om de shampoo te vragen. En dus ook niet waarom hij Ola Toivonen en Danny Koevermans tijdens de training over de hekken heeft geschopt.

Bokito Andy geniet van de stilte en trommelt op zijn borstkas. Hij is veel te sterk voor de kleedkamer van PSV.

Andy maakt Ajax kampioen.

Thijs Zonneveld
Gebruikers-avatar
Martijn_Cruijff
Basisspeler

Berichtdoor Principal2000 » 05 Mrt 2010, 11:02

Erg grappig!! :lol:
Principal2000
Toeschouwer

Berichtdoor Martijn_Cruijff » 05 Mrt 2010, 11:07

Ik heb me ook heel erg geamuseerd met deze column. :P
Gebruikers-avatar
Martijn_Cruijff
Basisspeler

Berichtdoor joodkevin » 05 Mrt 2010, 11:22

Wie weet ontpopt Van der Meyde zich in Eindhoven als een waar cultfiguur. Bij zijn eerste optreden zal hij ongetwijfeld worden uitgefloten door zijn eigen supporters. Het zou een passend slot van een illuster jongensboek zijn: hij, die tien minuten voor tijd invalt tegen zijn oude club Ajax. Koud in het veld of de bal belandt uit een afgeslagen corner voor zijn voeten. Hij twijfelt niet en laat Isaksson kansloos.

laatste stukje van de column van uit de vi. Dit zou heel erg mooi zijn :P
Gebruikers-avatar
joodkevin
Sterspeler

Berichtdoor Maverick » 06 Mrt 2010, 00:41

Ik vind het wel lachen. Bij psv worden ze helemaal gek. Inderdaad, Ajax tatoo. Dat ligt daar gevoelig ja. Zou bij Heerenveen niet zo'n punt zijn. Of bij Volendam. Maar daar dus wel.

Ik las ook over zijn "dierentuin" in Milaan, die gast heeft allerlei dieren gekocht daar. 8 rollexen van hem gejat in Liverpool.

En dan boos op zijn zus omdat die in de playboy gaat staan in Ajax shirt.

Faalt voor zijn looptest en zegt: ik ben geen hardloper maar voetballer.

psv? Verstoorde relatie met de fans voor een voetballer die momenteel niet kan voetballen. En dat waarschijnlijk ook straks niet kan. Dom dom dom.

Zijn thuiswedstrijden worden leuk, als dat er al ooit van komt.
Gebruikers-avatar
Maverick
Basisspeler

Berichtdoor Langevent » 07 Mrt 2010, 18:20

Maverick schreef:Zijn thuiswedstrijden worden leuk, als dat er al ooit van komt.

laten we daar maar op hopen :lol:

ik vind de column echt prachtig. die verdient een plekje op m'n kamer :mrgreen: , misschien hang ik hem wel zelfs boven mijn bed :o
Gebruikers-avatar
Langevent
Basisspeler

Berichtdoor ricardo » 22 Mrt 2010, 21:15

Van der Meyde loopt bij beloften PSV lichte liesblessure op

Andy van der Meyde moet zijn debuut voor het eerste elftal van PSV voorlopig even uitstellen. De rechtsbuiten werkt achter de schermen hard om snel wedstrijdfit te worden, maar kreeg maandagavond te maken met een terugslag. In een wedstrijd van de beloften viel hij geblesseerd uit.

Van der Meyde moest het duel tussen Jong PSV en Jong Ajax twee minuten voor rust beëindigen. De Telegraaf meldt dat duidelijk is geworden dat de aanvaller met een liesblessure kampt. De ernst van de kwetsuur valt mee, maar het is nog niet bekend wanneer hij weer kan voetballen.

De dertigjarige vleugelaanvaller werd begin maart aangetrokken als opvolger van de naar Rusland vertrokken Danko Lazovic, maar heeft nog geen duel gespeeld. Fred Rutten overwoog even om Van der Meyde zaterdag bij zijn selectie te halen voor de topper tegen FC Twente, maar dit duel kwam nog te vroeg voor hem. Nu keert de dribbelaar terug in de lappenmand.

bron: Voetbalzone
Gebruikers-avatar
ricardo
Moderator

Berichtdoor Maverick » 23 Mrt 2010, 11:09

Hij is dertig, dus normaal gesproken komt hij in fysiek opzicht wel terug. Dit maakt echter wel duidelijk dat psv een hoop slechte publiciteit heeft gepakt en frictie heeft veroorzaakt met dat deel van de aanhang dat zich afzet tegen Ajax, dus zeg 95%. :lol:

Het lijkt erop dat daar nu een wereldvreemde clubleiding in de top zit, je haalt daar alleen een speler met zo'n sterk Ajax profiel als het zeer waarschijnlijk een sterke aankoop is.

Bij Andy lijkt het mentale gedeelte eerder het probleem, hij heeft al jaren niet op topnivo gepresteert, terwijl zo langzamerhand de mentale belasting het zwaarste aspect van profvoetbal begint te worden. Ook in die zin is voetbal een denksport, er zijn enorm veel spelers die zonder druk 5 minuten goed kunnen spelen, maar onder hoge druk 90 minuten presteren is heel wat anders.
Gebruikers-avatar
Maverick
Basisspeler

Vorige

Terug naar Spelers en technische staf