Het is momenteel 09 Sep 2010, 11:57 Uitgebreid zoeken

Wat is Ajax?

Voor alle Ajax onderwerpen die niet in een andere categorie thuis horen!

Re: Wat is Ajax?

Berichtdoor lelystad » 25 Jan 2010, 11:11

Niets mis met een vast openingsnummer. Zo'n nummer gaat na een tijdje ook echt bij de club horen. Maar Rieu zou niet mijn keus zijn. Ik vind Bloed, zweet en tranen een fantastisch nummer maar het spreekt weinig eerzucht uit. Eerder moeilijke strijd en afzien. En dat past eerder bij Feyenoord dan bij Ajax. Lekker arrogant We are the champions blijven zingen zou mijn keus zijn. Daar spreekt kracht van uit. Zoiets maakt indruk bij de tegenstander ook al is Ajax al 6 jaar geen kampioen. Bij bloed zweet en tranen lijkt het of Ajax al aangeslagen is.
lelystad
Vedette

Berichtdoor Maverick » 25 Jan 2010, 11:22

Als je ieder jaar een ander klassiek stuk pakt, kan je er wat extra's meedoen. Denk aan verkoop van DVD's waarin Ajax aan klassieke muziek word gekoppeld. Je laat hier dus kansen liggen. Er is Amsterdams publiek, dus de oudere groep kent de grote werken wel en omdat er zoveel mensen zitten kan je een traditie in stand houden. Maar dat gebeurt dus niet.
Gebruikers-avatar
Maverick
Basisspeler

Berichtdoor m » 25 Jan 2010, 11:24

Ok, natuurlijk goede herinneringen aan.. en het slaat wel aan, is opzwepend en toch genoeg geïntegreerd bij Ajax dat het bij andere clubs niet meer gepikt zou worden. Het is misschien niet Ajax, maar is wel een vast onderdeel geworden van een avondje europacup. Geen moeite mee dus. En een ander klassiek stuk? Welke zou eenzelfde sfeer brengen? Fur Elise? Of de 5e van Beethoven?
omdat er zoveel mensen zitten kan je een traditie in stand houden. Maar dat gebeurt dus niet.

Dat gebeurt nu toch juist wel? De traditie is nu toch al zo'n 15 jaar dat slavenkoor? (rieu is slechts een uitvoerder, dat doet er imo niet echt toe)
Gebruikers-avatar
m
Sterspeler

Berichtdoor joodkevin » 08 Feb 2010, 11:34

Slogan Ajax wordt aangepast in 'Wij zijn Ajax'

Commercieel directeur Van der Aat liet in het programma Studio Ajax van AT5 weten dat de club de slogan 'Ik ben Ajacied' gaat vervangen door 'Wij zijn Ajax'. De club wil meer opener en transparanter worden en meer mensen aan zich gaan binden. De nieuwe slogan dekt veel meer dat het met zijn allen moet gebeuren, alle onderdelen van Ajax maar ook samen met de fans.

Bekijk uitzending: AT5
Oftewel wij
Gebruikers-avatar
joodkevin
Sterspeler

Berichtdoor joodkevin » 08 Feb 2010, 18:55

Ajax heeft plannen voor een Ajax experience. Dit om Ajax bereikbaarder te maken voor toeristen, fans enz.
http://www.at5.nl/artikelen/31990/ajaxe ... et-centrum
Gebruikers-avatar
joodkevin
Sterspeler

Berichtdoor m » 08 Feb 2010, 19:48

Ajax zal gewoon derde eindigen.

Ik ben bang dat ik eruit ben... 3 woorden in één zin die niet bij elkaar in één zin horen
Gebruikers-avatar
m
Sterspeler

Berichtdoor Spoon » 08 Feb 2010, 20:58

joodkevin schreef:
Slogan Ajax wordt aangepast in 'Wij zijn Ajax'

Commercieel directeur Van der Aat liet in het programma Studio Ajax van AT5 weten dat de club de slogan 'Ik ben Ajacied' gaat vervangen door 'Wij zijn Ajax'. De club wil meer opener en transparanter worden en meer mensen aan zich gaan binden. De nieuwe slogan dekt veel meer dat het met zijn allen moet gebeuren, alle onderdelen van Ajax maar ook samen met de fans.

Bekijk uitzending: AT5
Oftewel wij

"Wij zijn Ajax", beetje afgepakt van de supporters he... In de Arena hangen al lang van dit soort slogan's.
Spoon
Jeugdspeler

Berichtdoor m » 08 Feb 2010, 21:00

Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch?
Gebruikers-avatar
m
Sterspeler

Berichtdoor Maverick » 09 Feb 2010, 13:52

In onze club hebben de fans de ideeën maar niet de macht. De directie heeft de macht maar niet de ideeën. Zolang iedereen naar elkaar luistert, werkt dat prima.

Stellen dat een tekst gejat is van de supporters is stellen dat de tekst indertijd betekende: wij ( de supporters) zijn Ajax.

Er zijn mag ik hopen erg veel fans die Jaake geen Ajax vonden, maar "wij zijn Ajax" slaat op de heilige drie-éénheid leden-spelers-supporters. Niet alleen op de supporters.

( in directe zin is het uiteraard gejat, maar dit is een filosofisch topic over Ajax - dan zoom ik wat dieper in, sorry )

VD Boog was al Ajacied toen de meeste posters hier voor het eerst tegen een balletje trapten. Hij mag de tekst "Wij zijn Ajax" gerust wel over nemen. Dus ook de mensen rond hem die met hem werken.

Ik vind het een afgesleten tekst, maar mits voorzien van een filmpje met veel goals en veel fans in extase kan ik er wel wat mee :)

Het laatste woord in deze zin van drie woorden maakt de zin

"Wij zijn Ajax"

Wij = iedere Ajacied
Zijn = zeer extentieel woord
Ajax = Bevlogen en tegelijkertijd Nuchtere opvatting van wat voetbal is

De eerste twee woorden lopen vooral niet in de weg

Best aardige zin, zeker als het uit het machtscentrum van de club komt.

Een zesje 8)
Gebruikers-avatar
Maverick
Basisspeler

Berichtdoor joodkevin » 30 Mrt 2010, 09:14

Gebruikers-avatar
joodkevin
Sterspeler

VorigeVolgende

Terug naar Algemeen Ajax nieuws