vdVaart schreef:Mwa, als Wenger mij hetzelfde zou vragen zou ik ook eerlijk antwoorden hoor. "Kennedy, Martina, Wielaert, Silva..."
Kijk en dat maakt jouw een echte kenner
Het is momenteel 09 Sep 2010, 12:29 Uitgebreid zoeken
vdVaart schreef:Mwa, als Wenger mij hetzelfde zou vragen zou ik ook eerlijk antwoorden hoor. "Kennedy, Martina, Wielaert, Silva..."
AMSTERDAM - Ajax heeft een akkoord bereikt met Christian Eriksen (18). Het Deense talent zet vandaag of morgen zijn handtekening onder een contract tot de zomer van 2014. "Ik ben blij dat we eruit zijn", nam de speler vast een voorschot op de nieuwe verbintenis. "Ik kan hier nog veel leren, ben nog niet klaar en hoop veel voor de club te kunnen betekenen", aldus de middenvelder, die vervolgens werd bewierookt door Martin Jol.
Christian Eriksen "Christian is het grootste talent dat ik de laatste tien jaar heb gezien", aldus de trainer van Ajax. "Hij is sinds de winterstop een vast onderdeel van de A-selectie, heeft veel in de basis gestaan en werd begeerd door grote clubs. Daarom is het goed dat we hem langer konden vastleggen." Op de vraag of Eriksen klaar is voor het WK, antwoordde Jol aanvankelijk diplomatiek. "Ik wil niet op de stoel van Morten Olsen gaan zitten en hem een bepaalde hoek in drukken." Uiteindelijk volgde alsnog een 'ja'.
Jol wil ook door met Dennis Rommedahl, die wel genoegen moet nemen met aanzienlijk minder salaris.

Christian Eriksen verlengt contract
19 april 2010
Ajax en Christian Eriksen hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2011. De nieuwe en verbeterde verbintenis loopt tot 30 juni 2014.
,,Ondanks de vele geruchten heb ik nooit aan een vertrek gedacht’’, zei Christian Eriksen maandagmiddag na de contractondertekening. ,,Ik wil alleen bij Ajax blijven.’’
Eriksen werd op 14 februari 1992 geboren in Middelfart in Denemarken. In 2008 verruilde de talentvolle speler het Deense Odense BK voor de jeugdopleiding van Ajax, waar hij louter lovende woorden voor heeft. ,,De Toekomst heeft heel goede jeugdtrainers. Ik heb veel geleerd, van de Nederlandse taal tot aan mijn tactiek, waarin ik veel slimmer ben geworden.’’
De aanvallende middenvelder maakte op 17 januari in de uitwedstrijd tegen NAC Breda (1-1) zijn debuut in de Amsterdamse hoofdmacht. De 18-jarige Eriksen speelde tot nu toe veertien keer in de competitie, twee keer in de Europa League en twee keer in de KNVB beker.
Op 3 maart 2010 maakte Eriksen zijn debuut in het nationaal elftal van Denemarken.
Terug naar Spelers en technische staf
Gebruikers in dit forum: Google en 1 gast